Silnik: 3.0
Moc silnika: 411 KM
Skrzynia biegów: automat
Przyspieszenie 0-100km/h: 4.1s
Rodzaj paliwa: Pb
Spalanie w miescie: 12.0 L/100km
Spalanie w trasie: 8.5 L/100km
Liczba drzwi: 2
Ilość miejsc: 4
1 dzień
900 zł
limit 200 km
2-6 dni
750 zł / dzień
limit 200 km
7-12 dni
650 zł / dzień
limit 200 km
14 dni+
550 zł / dzień
limit 200 km
30 dni+
350 zł / dzień
limit 100 km
Kaucja zwrotna
5000 zł
*Podane ceny są cenami brutto i zawierają podatek VAT w wysokości 23%.
*Dodatkowy kilometr ponad limit to koszt 2,50 zł brutto.
Po kuracji odświeżającej BMW M2 Competion stało się jeszcze dojrzalszą i bardziej bezwzględną maszyną. Dostarcza kierowcy przyjemności z jazdy, także na co dzień. Potrafi być w tym wyrachowane i bezlitosne. A przy tym czarujące i uzależniające jak żaden inny kompakt. Poznajcie jednego z najlepszych pełnokrwistych hot hatchy na rynku.
Pod maskę auta trafił sześciocylindrowy silnik 3-litrowy, ale wyposażony już w dwie turbosprężarki. To konstrukcja znana z większych M3 i M4, która dostarcza moc 410 KM i moment obrotowy 550 Nm. Odpowiednio o 40 KM i 85 Nm więcej niż w poprzedniku. Do tego doszły modyfikacje zawieszenia, również bazującego na M3/M4, które objęły m.in., elektronicznie kontrolowany dyferencjał i kalibrację systemów kontroli stabilności i trakcji. Dodatkowo rozpórka z włókien węglowych w komorze silnika poprawiająca sztywność nadwozia i precyzję prowadzenia oraz drobne zmiany w stylistyce.
Przyspieszenie do setki w 4,2 s również robi wrażenie, a jedyne czego może czasami brakować to bardziej wyrazistego brzmienia wydechu. W tej generacji modelu jest ono mocno ucywilizowane, choć trzeba przyznać, że w trybie Sport Plus (jeden z czterech pracy układu jezdnego i napędowego) potrafi wyraźnie „oznaczyć” teren. Kierowca może też zaprogramować działanie poszczególnych układów samochodu – tryby M1 i M2 wybierany przyciskami po lewej stronie kierownicy – by mieć szybki dostęp do własnych ustawień. Przyznam jednak, że podczas niespełna tygodniowego testu nie skorzystałem z tej opcji – Sport i Sport Plus spełniły w 100 proc. moje oczekiwania.
Podobnie zresztą jak ultraprecyzyjny układ kierowniczy i działanie skrzyni biegów. Ta dwusprzęgłowa przekładnia pracuje błyskawicznie, zarówno w trybie automatycznym jak i manualnym, i optymalnie dopasowuje się do wymagań i stylu jazdy kierowcy.
A jak ze spalaniem?
Przy normalnej, codziennej eksploatacji osiągnięcie wyniku poniżej 10 l jest możliwe, ale pod warunkiem niekorzystania z możliwości auta. A że jest to niezwykle trudne, bo strasznie wodzi na pokuszenie, to średnia z testu wyniosła 13,5 l/100 km, co uważam za bardzo dobry wynik.
Zapraszamy również po najnowszego Mercedesa A45s.
Wyposażenie samochodu
- Dostęp komfortowy
- Kamera cofania
- Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne
- Lusterka składane elektrycznie
- Podgrzewane fotele przednie
- Wyświetlacz BMW Head – Up
- M Competition Pakiet
- HIFI Harman Kardon
- Adaptacyjne reflektory Diodowe
- Elektryczna regulacja foteli przednich z pamięcią ustawień
- BMW ConnetedDrive Plus
- Ostrzeżenie o ograniczeniach prędkości Speed Limit Info
- Telefonia komfortowa z ładowaniem bezprzewodowym
- Czujnik deszczu
- Spryskiwacze reflektorów
- Asystent Świateł Drogowych
- Regulator prędkości z funkcją hamowania
- Nawigacja Professional
- Klimatyzacja automatyczna 2 – strefowa
- Czujniki parkowania